Fannie Flagg och andra saker

Duktigt dag idag.
Sitter med min hemtenta nu, men har hunnit göra en del annat också.

Skrivit in inköpslista till exempel på vad och hur jag ska äta den kommande månaden.
Finns det någon bättre känsla än när man har kylen och skafferiet fyllt med mat så att man vet att man klarar sig?
Älskar den känslan. Att veta att jag och Emmah har mat i alla fall.
Problemet är att jag inte har någon bil och inte riktigt vet hur jag ska ta mig ut till en affär som är någorlunda billig.

Började igår läsa en bok utav Fannie Flagg. Hon är skrivit en del böcker, men en känner ni säkert igen, "Stekta gröna tomater" som också är en film. I alla fall, älskar den författaren och längtar tills jag kan ge mig själv tillåtelse att fortsätta läsa. Läser just nu en bok som heter "Välkommen till himmelen" och jag får säga att det är svårt att hålla sig ifrån den.
Här handlar det om att stärka sin karaktär och försöka låta bli den tills dagens andra sysslor är färdiga.

     

Ska fortsätta med det jag gör nu ! Försöka tvinga mig till det i alla fall, även fast det finns andra saker jag hellre vill göra.

Emmah vill ha en kattunge förresten, hmm... undrar om jag ska ge min tillåtelse, eller inte.. egentligen vill jag ju också ha en...hmm

Puss puss

Kommentarer
Postat av: carlie

det enda du behvöver tänka på när det gäller katt ungar är om du har råd.. det kostar med vaccination och avmaskningsmedel.. ska man inte ha kattungar mår honan väldigt bra av att bli kasterad.. ppiller brukar ge dem livmoderscanser.. hankatter ja de skvätter så fort de bli könsmogna.. upp till 900 kr kostar det.. och du kan göra det när de är ett halv år, de är bästa tiden innan de blir könsmogna.. sen har du kostnad för sand och mat.. vi lägger en ca 800 kr i månaden, men vi har ju 7 stycken haha..

2009-05-22 @ 19:12:03
URL: http://carlie.webblogg.se/
Postat av: camilla

vår kise Gucci ska ha ungar vill du ha en så säg till ..... mys med katt... snart dags för henne att föda ...

2009-05-22 @ 20:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0