Cykelvagn och byggen

Som sagt : Lång skoldag

Morgonen började med att jag försov mig en aning. Sedan gick allt lite fel.
Syster hade tagit alla skor så det fanns inga till mig, förutom varma vinterkängor, Emmah var trött och ville sova mer, spillde ut mjölk, hade glömt att packa något och fick leta efter en sak osv.

Sedan hade vi labb att göra i skolan idag. Jag vet jag vet, man tänker på matte och kemi när man hör ordet labb, men vi skulle jobba i grupper med en sak vi skulle tillsammans göra.
Uppgiften handlade mycket om hur man fungerar i grupp, vilka roller man får och vilka roller man tilldelas osv.
Ganska kul var det faktiskt. Man får en enorm självkännedom, samt en bra kännedom om hur andra fungerar, eller hur människan fungerar generellt sett.

I början är man ju smått förvirrad
  
Daniel tog det ganska lugnt hela tiden

Några av delarna vi hade
 
Till slut blev den färdig. Cykelvagenen vi skulle bygga
  

Ganska eller riktigt intressant faktiskt.
Kanske inte så ofta man tänker på det, vilken roll man tar eller vilken roll man blir tilldelad, när man jobbar i grupp.
Alltid bra att veta, då man, även fast man sällan jobbar i grupp, faktiskt lever i ett samhälle tillsammans i en grupp.

Återkommer, ska kolla facebook lite nu

Kommentarer
Postat av: Emil_81

O samhället byggs altså av ett fåtal

Liksom cykelvagn

de övriga glider bara med o undrar vad som hände



när ska folket börja jobba för att få det bra? T ex kliva ur sänge på morngonen



Maybe Rebecca same

2009-05-07 @ 21:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0