Skolan, sitter och väntar

Pluggandet går mindre bra, för att uttrycka det lite fint.
Har druckit upp nu, men vet inte om jag känner någon skillnad, pigg vill jag ju inte mena att jag är



Försök till att verka pigg, lyckas lite i alla fall, fast jag ser mest blek ut, med blåa påsar under ögonen.



Jag har läst lite i boken till hemtentan,  fast skriva på datorn är ju roligare



Tänk vad populärt det är med bloggar nu för tiden ändå. Alla verkar ju ha en, nästan alla. Man lämnar ut sig själv en del via sin blogg, fast jag skriver ju aldrig om det riktigt privata sakerna man gör eller man tänker, som nu, ni skulle bara veta allt som rör sig i min hjärna fram och tillbaka, hit och dit just nu. Jag tror det hade förvirrat många av er då min hjärna är en ganska förvirrad sak, men också för att allt är så osammanhängande.

Tur nog är jag egentligen ganska bra på att ta saker och ting som det kommer, men hjärnan har ju alltid en förmåga att tänka väldigt mycket mer och väldigt mycket snabbare än vad man själv tycker att den ska göra ibland.

Livet är rätt spännande, och just precis nu, exakt nu, känner jag mig riktigt nöjd med allt, trotts trötthet, trotts smått ångest över alla oskyldiga som kommer få lida när jag bogserar, så känner jag mig just precis nu lycklig.
Man glömmer ofta att känna efter *nu*, att koncentrera sig på just det som händer omkring en i detta ögonblick, istället funderar man på jobb, vad man ska göra sedan eller något annat, man glömmer att känna efter. Så känn efter nu, för precis just nu, är allt riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul för dig

2009-03-27 @ 17:28:41
Postat av: Thess

Vad väntade du på?

2009-03-27 @ 17:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0