Visdom, mod, godhjärtad och styrka.

Vad är det med naturen som tilltalar en?
Skogen som kallar på en, eller de öppna fälten där man inte ser något mer än horisonten som öppnar upp en.
Där man känner att själven får ro och man är ett med allt.
Där man slipper tänka för man bara är..
Enkelhet...

Människan är en ganska egoistisk varelse.
Det finns så mycket som är fel, men vi kan egentligen inte göra något mer än försöka förändra oss själva.
Vi lämnar trotts allt alltid på något sätt avtryck efter oss, mer eller mindre hos alla människor vi träffar.

Vissa indianstammar menar att varje människa föds i ett visst tecken, vis, godhjärtat, mod eller styrka.
Visdom för att förstå, godhjärtat för att visa empati och sympati, mod för att följa sin egen väg och stryka för att klara av det.
Det tecknet man föds med får man leta efter hela livet, vilket av dem det är.
Resten får man jobba med under sin livstid här på jorden.

Livet handlar om ständig utveckling, att alltid sträva efter det bättre..

Jag vill aldrig glömma vem jag är, eller vem jag vill bli. Jag vill aldrig sluta gå framåt..





God natt kära vänner.
Min dotter har kräkt ner hela min säng och jag är rätt trött.
Plus att jag innan pratade med en av mina käraste vänner som jag inte sett på så länge, vilket fick mig att inse hur mycket jag saknar henne.

Sov det underbaraste, jag skickat rogivande drömmar till er

Ps. Mange:) det enda jag menade var att folk inte ska tro att det är hela mig de läser om då de läser bloggen:)

Kommentarer
Postat av: Mange

Det är en bra påminnelse till alla andra :)



Att ditt blogg-alias inte är hela Rebecca G, att du är mer komplex än så.



2009-07-09 @ 13:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0