Saker jag vill skriva, men inte gör

Det finns alltid så mycket man egentligen skulle vilja skriva här på bloggen.
Ösa ur sig skit, berätta visa saker eller kunna skriva om en del personer ibland.
Men jag gör inte det, på grund av respekt för dem, och för att jag ibland inte vill hänga ut mig själv FÖR mycket.

Som alla vet kan man ju ena dagen tycka och tänka någonting om någon, eller något men dagen efter har man helt ändrat ståndpunkt beträffande precis det.. Det kan bero på humör, eller andra omständigheter.
Som när man ena dagen stör sig grymt mycket på något, men andra dagen inser att man kanske överreagerat.


Alltså, har jag ibland funderat på att börja blogga anonymt, men det hade ju inte heller varit roligt..
Jag får väl helt enkelt fortsätta balansera på kanten utav utlämnande utan uthängande, om ni förstår vad jag menar :)

I-lands problem ja.. Men jag får jag faktiskt säga att människor i I-länder har mycket stärre psykiska problem än de i U-länderna. Vi är bortskämda och kanske egentligen skulle behöva må bra av lite perspektiv på livet..
Har ett förakt för otänkande människor, eller människor som inte kan se saker från olika perspektiv. Eller helt enkelt de som aldrig funderar över sitt liv, sin plats och att det faktiskt finns människor runt omkring oss som skulle behöva hjälp ibland... suck... märks det förresten att jag är på lite halvkasst humör idag??

Ska återgå till matlagning nu med kära moder.. höres

Då jag sitter vis mammas dator och denna är helt fri från bilder på mig, eller på Emmah får ni denna istället :) Allt för er kära vänner, allt för er


(o magnus, antingen kan du köpa raggsockar, be någon sticka till dig eller lära dig sticka själv... huruvida de hjälper för att faktiskt ragga på folk kan jag inte utala mig, jag har aldrig märkt någon skillnad. Dock att det kan vara en bra öppningsreplik ;)

Kommentarer
Postat av: Magnus

På ett sätt är I-lands människor bortskämda. Vi har allting i överflöd (dock inte sagt att det är lika med lycka). Vi har en väldigt större chans att få ett långt och drägligt liv.



Medans vissa människor i tex Sverige kan gräva ner sig i skitsaker. Triviala saker för dom i U-länder.



Däremot bör man ta de människor som mår dåligt på riktigt i I-länder på allvar. Alltså de som mår dåligt över andra anledningar än att de inte har HDTV eller Playstation 3...



Och med ett öppnare perspektiv så kunde kanske människor hjälpa varandra, istället för att sänka varandra. Det är få som faktiskt bryr sig om att vilja hjälpa en olycklig själ. Varför vet jag inte.



Om man kunde hjälpa någon olycklig, så kanske denne i sin tur kunde hjälpa en annan och så vidare och så vidare.



Men jag är inte ens säker på att människan är gjord för annat än att tänka på sig själv och sina närmsta ("flocken") först.



Men nu orkar jag inte tänka mycket längre. Jag måste få tag i såna där raggsockar genast, och jag tänker inte lära mig sticka! Det är kvinnogöra.



utan jag vill så fort som möjligt få tag i någonting som gagnar mig först och främst. Som berikar mitt liv och mitt raggande.



2009-07-30 @ 17:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0