Yea I did it....

Tentan är gjord, fy vad skönt. Nu är det bara lite kvar i skolan så kör nästa termin igång nästa vecka.
För er som inte vet studerar jag social psykologi, en form utav beteendevetenskap, vilket är riktigt riktigt intressant. Man blir bara lite pessimistisk till människan ibland, tur nog blir man positiv till människan med ibland så...

The test is done, omg that feels good. Now its just a little bit more in school this week, and the new semester is starting next week. For you tht doesnt know I am studying social psychology, its like behavioral science, and its really interesting. Its just that sometimes you get really pessimistic to the human kind, luckily sometimes you get positive to the humans so....

Som något jag lärt mig, är hur fria vi är i dagens samhälle, om man jämför. Men vi är inte lyckligare bara för att vi är friare, snarare tvärtom. Därför fyller vi våra liv med en massa andra saker. Tänk efter själva vad ni fyller erat liv med, vad får ni en kick över? För mig är det kläder, skor, smink. Tur nog har jag väldigt sällan råd med sådant. Däremot känner jag mig ofta väldigt fri, och det är jag. Jag kan göra precis vad jag vill, vart jag vill och när jag vill. Det är vi själva som stänger in oss i en liten låda.

As something I was learning was how free we are in this daily society, it you compare. But were not happier just because we are more indepentent. Therefor we fills out life with alot of other stuff. Think about it, what do you fill your life with, what gives you a rush? For me its clothes, shoes, makeup. Lycky for me I dont have the money to buy it so. However I feel often free, and I am. A can do exacly whatever I want to, where I want to and when I want to. Its ourself that shuts us down in a little box.

Nu väntar sex and the city och sängen. Ska bli skönt

Now, sex and the city waits for me and the bed. Thats going to be nice.

Hugs hugs hugs

Kram kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0