Förberedande flytt

Sitter och förbereder min flytt nu till den 1 mars.

Ikea är ju definitivt en hemsida men bra budget alternativ, men visst skulle det vara kul att köpa dyra designermöbler, men nej, ekonomisk är mitt led-ord. (Har ju visserligen inte något val heller iomed man lever på studielån men)

Hittade två köksbord där för under tusenlappen, vet bara inte riktigt vilket man ska bestämma sig för, ljust, eller mörkt?
Det mörkare heter JOKKMOKK och det ljusare heter INGO/STEFAN, vad man nu tänkte på när man kom på det namnet.


 
Hittade även 2 startpaket för drygt 800 kronor stycket med allt för ja, "starten" nu brukar ju visserligen vissa ha fått en del saker redan från år av julklappar med durkslagar och koppar, men det finns alltid att tillgå på IKEA annars.

En sån här är ett måste, både för kaffe och för te, å andra sidan ska man inte blanda och använda den till båda, om man tänker på aromer och sånt, men jag kommer nog vara ekonomisk och köpa en för runt 100 lappen.

Hittade på rea på Henmtex en massa fina påslakan osv. MYCKET viktigt att man om man som mig kommer ha sängen i vardagsrummet har den iallafall fint bäddad. Mellandagsrean för mig är underbar, man hittar så mycket billigt som man kan klara sig med sedan i flera år, ja om vi nu fortfarande pratar om tex sängkläder då.

  

Man kan alltid dra ner på sina kostnader, och även om man vill ha det lite dyrare för det kanske är snyggare kan man göra som mig, gråta lite, eller försöka förtränga det och sedan tänka hånfulla kommentarer om folk som köper det dyrare altarnativet:  att när jag får ut mina löner om några år, då minsann..

Ps, bilder är stula från IKEA och HEMTEX

Godnatt allihopa, nu måste jag lägga mig tillrätta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0