Greatness

Hos monica och edvard som höll dopmiddagen hörde jag en diskution om en som var tvungen att dumpa tjejer om de hade djur iomed att han var djurallergiker. Jag brukar dumpa killar om de inte gillar djur eller är för allergiska (inget personligt till någon nu) men det skulle väldigt väldigt mycket till innan jag skulle kunna offra djur för en kille.
Nu kanske vissa tänker att jag säkerligen kommer bli kär i en kille med riktigt allergi och astma bara för det, och det kanske jag blir, men frågan är om det valet gjort mig lycklig i längden?
Började vidare tänka på att jag är rätt lyckligt lottad, jag kan välja vem jag vill, och jag kan vara kräsen, för jag lever i ett fritt land.
I många länder kan du inte ens välja en sådan egentligen ganska simpel sak som vem du ska gifta dig med, eller vem du "får" bli kär i.
Tänk vad bra jag har det, jag kan välja precis vem jag vill, och jag kan vara hur kräsen jag vill vad gäller utseende, beteende, tankar, åsikter, bakgrund och framtid.
Har ni tänkt på det, hur bra vi har det?

At monicas and edvars place today I heard a discution about one guy that had to end relationshiop with girls that have animals couse he was allergic. I usualy end things if they dont like animals or if they are allergic (nothing personal to anyone now) but it has to bee alot if I should sacrifice animals for a guy.
Now, maybe some of you are thinking, is she certainly going to fall in love with a guy thats allergic just because I said this, and maybe I will, but the question is if I would be happy with that choice in the long term?
Started to think about it more, and realized Im lucky, I can choose whoever I want to, and be picky about it, couse Im living in a free country.
In many countries you cant even choose a pretty simple thing like who you should merry, or who you are "allowed" to fall in love with.
Think about how great I have it, I can choose whoever I want, I can be exactly how picky I want about looks, behavior, thoughts, views, background and future.
Have you thought about it? How great we have it?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0