Today..puh

Förlåt för dålig uppdatering idag, har haft fullt upp, och nu är jag SÅ trött.
Har haft så mycket att göra med mitt eget och med pappas och med Emmah och som vanligt med stallet så jag har inte hunnit varken tänka eller vara speciellt social med någon.
Tråkigt sånt, och det är sånna här dagar man känner hur jobbigt det är att vara ensam med barn. Ingen som kan laga mat medan jag fixar papper, eller hämtar på dagis så att jag kan ringa de där telefonsamtalen eller springa in i den butiken och hämta det som skulle hämtas så att värmen kan fungera igen.
Å andra sidan, jag klarade det, allting idag, helt själv, ingen hjälp av någon och allt är 100% gjort.
Fast imorgon kör det igång igen med, skola, stall, har 3 ärenden att fixa och sedan hämta Emmah på dagis. Fast sedan imorgon ska vi ha mys middag jag och emmah:)

Sorry for bad update today, but Ive been busy, and now Im SO tired.
Had so much to do with my own stuff, my dads stuff and with Emmah and as usual the stable so I havent even had the time to think or even be social with someone.
Thats boring, and days like this you feel how hard it is to be alone with a kid. Noone can cook while I do some paperwork, or pick her up at daycare so I can make those phonecalls or run into that store and get what needs to be picked up so I can make the electricity work.
On the other hand, I did it, al by myself, noone helped and everything is 100% done.
But tomorrow everythings starts again, with school, stable and 3 other things I need to do and then pick up Emmah at daycar. After that Im going to have a cozy dinner with Emmah and some really good food.


Emmah har fått sin skena till benet idag (hon har ju ett medfött problem med balans och ben vilket gör att hon inte hänger med lika bra som andra barn) och det kändes rätt hemskt att tvinga in hennes ben i en ställning som tvingar musklerna att dra ut sig. Hon kunde knappt somna med den på, och jag tror inte hon ska ha på den hela natten inatt, kan nog bli för bra.

Emmah got her (whatever its called) for her leg today (she has a Congenital problem with her balance and legs and becous of that she doesnt run as fast as other children and falls easily, she can do whatever they can do) and it felt terrible to make her leg bein a positoin that makes her muscles to stretsh. She could almost not fall asleep with that on, and O dont think Im going to make her have it on al night, think it could be to much the first night.

Nu ska jag ta hand om mig själv lite, om jag kommer ur sängen, och sedan sova.
Men ha det super allihopa:)


Now Im going to take care of myself, if I can make myself get out of the bed, and then sleep.
Have it super everyone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0