Can I be selfish as a mum?

Är det okej att man som mamma åker på semester utan sitt barn i 2 veckor?
Jag åker ju nu på fredag utomlands 1 vecka, utan Emmah. Jag kommer verkligen sakna henne och hade gärna tagit med henne, men jag har inte råd. Samtidigt nu kommer jag kunna dricka drinkar, sova och ligga i solen utan att behöva hålla koll på henne.
Är jag en hemsk mamma då?
Jag tycker inte det.
Men om jag åker iväg 2 veckor då? Är man en dålig mamma då?
Å andra sidan hör jag väldigt sällan att Emmahs pappa är en dålig pappa som aldrig träffar henne, och ändå var han lika mycket med på henne som jag var. Jag vet att han är en dålig pappa, men det är inte så många som reagerar på det.
Men folk reagerar när jag ska åka iväg en vecka.
Svåra frågor, vad tycker ni. Får man som förälder vara egoistisk, och vart går gränsen?

Is it ok for a mum to go on a holiday without her kids for 2 weeks?
I am going now on friday on a holiday for one week, without Emmah. I really gonna miss her and i would love to bring her, but I dont have the money. On the other side, now I can try all the different drinks, sleep and lay in the sun without needing to look after her.
Am I a terrible mother then?
I dont think so.
Bt if Im going for 2 weeks then? Am I a bad mother then?
On the other hand I almost never hear someone saying that Emmahs father is a bad father who never meets her, and still he was as positive about her as I was from the begining so. I know he´s a bad father, but not so many people react on that. But people react when Im going away for a week.
Hard questions, what do you think? Can you as a parent be selfish and where is the limit?


Kommentarer
Postat av: Madde

Klart du kan åka 1 vecka utan Emmah :) Hon kommer ju ha folk som du litar på som tar hand om henne :)Man måste få lite egentid också! Kram

2009-01-26 @ 23:53:20
Postat av: Jenny

Tycker absolut att du kan åka utan att må dåligt över det.

ibland behöver man en breake helt enkelt.

Jag vart bortlämnad flera gånger som unge och det vart inte större fel på mig. Jag är helle rinte bitter över att mian föräldrar gjorde så.

Som liten tyckte jag att det va kul att vara hos andra ibland, och som vuxen så förstår jag värdet av att få kopla bort verklighelen en stund.

2009-01-27 @ 11:36:22
URL: http://nokbin.blogg.se/
Postat av: funkyangelgirl =)

Klart du inte e självisk rebecka..

Du måste oxå få lite egen tid.. Vilket inte alltid e så lätt när man har barn och är ensamstående..

Ha d nu så super nice när du e iväg..

2009-01-28 @ 10:44:24
Postat av: Titus

Klart man får! Ha det så jättekul på Canary Islands!

2009-02-03 @ 03:17:54
Postat av: Titus

Klart man får! Ha det så jättekul på Canary Islands!

2009-02-03 @ 03:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0