Emotions

Hur kommer det sig att man kan vilja en sak, bestämmer sig för en sak, men känner något helt annat.
Vi försöker styra oss själva med tankar, åsikter och bestämmer oss för saker, men slutar det ändå inte alltid med att vi låter känslorna styra? Är vi egentligen bara känslostyrda?

How come, that you make up your mind for one thing, you want to do one thing, but you feel something different?
We try to controll ourselfs with thoughts, views and decides to do things, but does it not always ends with us letting the emotions decide. Are we really only emotionally driven?

Tänk på det

Think about it

Kommentarer
Postat av: Madde

oh yes I hatar feelings :P haha

2009-01-26 @ 18:40:17
Postat av: lisa

nej jag tror inte vi bara är känslostyrda... förnuftet och känslor får samsas

2009-01-26 @ 20:35:53
URL: http://carl-astrid.blogspot.com
Postat av: camilla

Hade en chef en gång på ett vårdboende som sa till meig att jag inte skulle tänka såmkt med hjärtat .... Jag svarade henne: J jag tänker med hjärtat men vet du jag använder hjärnan med den är också med i mitt tänkande och i det jag gör och det kommer jag se till att ingen tar i från mig .. kombination at tänka både med HJÄRTAT & HJÄRNAN den är oslagbar..... och din personal här borde se till att använda sitt hjärta lite mer...



Hon blev nog lite paff när jag sa till henne .... hahah ... men det kändes gott att säga till henne... hihi...

2009-01-27 @ 06:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0