Emmah blödde

Usch, tittade upp innan på Emmah för att jag hörde att hennes röst förändrades när hon lekte i sitt rum.
Där sitter hon och det verkligen pumpade blod ur ena fingret på henne. Fy vad hemskt det var, försökte hålla mig lugn och tog henne till badrummet för att torka och se hur hemskt det var, jag vet ju att även småsår på fingrarna kan blöda så in i. Första anblicken av såret var att huvudsåret var på fingertoppen, men det såg ut som om skinnet långt ner på fingret hade skurits av.
Usch, men Emmah var sten cool hela tiden, och jag höll mig också rätt lugn, för att inte skrämma henne, men fy vad hemskt det är. Hon hade sönder en tavla i sitt rum och skar sig på den
Jag vet, kanske inte är intressant för er, men usch säger jag bara.
Tur nog var det inte farligt alls och plåster kan bota det mesta

 

För något år sedan rev Emmah ner en lampa över sig och skar sig på näsan, en ordentlig skinnflik som halvlossnade och än idag har hon ett ärr på nästan.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nej lillstackarn, hoppas de gick bra

2009-01-04 @ 19:02:44
Postat av: Anonym

Ojsan

2009-01-04 @ 19:03:13
Postat av: Mickan

Åh fy!!! :S När jag passar mina små kusiner blir jag helt livrädd när dom skadar sig! Väldigt svårt att hålla sig lugn! :S

2009-01-04 @ 19:39:23
URL: http://mickanflickans.blogg.se/
Postat av: camilla

hoppas det snart går över... lite plåster brukar hjälpa ganska bra...

2009-01-04 @ 19:52:35
Postat av: Karina

Usch, kommer ihåg när min syster fick en glasbit rätt in i benet en gång när vi var små, då är det svårt att hålla sig lugn

2009-01-04 @ 20:46:02
Postat av: Emil

Cool brud, leendet är härligt... :)

2009-01-05 @ 11:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0