Morgon morgon allihopa

Jag och Emmah gick till dagis idag igen. Duktigt duktigt.
Sedan tog jag en längre runda hem. Återigen, duktigt duktigt.

Nu sitter jag här med huvudvärk? och mensvärk. Ska plugga lite, sedan till väla några timmar.
Där ska jag bara gå runt och titta lite. Jobb ni vet :)

Mamma var här länge igår, var riktigt mysigt. Samt att få lite hjälp med läggning av Emmah.
När jag bodde i hbg hade jag verkligen rutiner. Varenda kväll fick emmah ett bad efter matning, sedan var det en bok innan jag nattade henne och allting flöt på perfekt. Märk väl nu att jag menar när Emmah var från 9 månader och uppåt, att ha en bebis är ju inte lika rutinartat (och ett tag hade jag stora problem med en bebis som inte ville sova:)
Men nu, jag vet inte, visst har vi någon slags rutin, men inte alls på samma sätt som innan. Dels för att jag känner mig begränsad med rutiner, och dels för att jag gör så mycket annat. På kvällarna är jag helt slut, och man orkar inte.
Men jag måste nog börja ha rutiner gen, stränga rutiner. För det funkar inte med en flicka som är skit trött, men så fort hon hamnar i sängen ska det kissas, drickas, hon är hungrig, hon smyger upp osv. Hon behöver sin sömn, men tanke på att barn behöver runt 12 timmars sömn.

Skärpning säger jag till mig själv. Problemet är bara att jag vaknar trött och sedan är trött trotts 8,9 timmars sömn. Hur kommer detta sig? Jag måste bli piggare, så jag orkar allt. Det behövs storstädas också :)
Nej jag klagar inte, jag har en debatt med mig själv. Hur göra liksom?? ..

hmm, plugg får gå. Jobb får gå. Städning, kanske man kan locka hit ngn som får hjälpa mig med detta. ska tänka på det. Emmah pluttan, älskar den ungen. Tänk vad stor hon har blivit va?? Jag vill lära henne allt jag kan, tyvärr måste de ju begå sina egna misstag också (suck) och jag vill visa henne världen.

Nu kallar livet på mig. Men tro mig, jag låter inte livet hindra mina drömmar ;)

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0