min kompis emma

Hittade gamla dagboksanteckningar från den tiden när min kompis Emma dog.
Ni som känner mig vet att en av mina bästa kompisar dog sista året i gymnasiumet.
Därav har min dotter fått sitt namn Emmah.

Här är lite utdrag

18/1-04
emmah har försvunnit.. e skit orolig.. vad kan ha hänt...??
emma kom hem nu...

25/1-04
emma..just nu känns allting som en dröm, o allt jag vill är att vakna..men jag kommer inte vakna, det är det som är problemet

28/1-04
ett liv utan emma??

13/3-04
hej emma, jag skulle behöva dig nu.. jag saknar dig riktigt mycket..så mycket att det är svårt att leva normalt

22/3-04
saknar dej emma..har jag sagt att om jag får en flicka ska hon heta emma efter dig,ja alltså, när jag någon gång får en..om jag får en..man vet ju aldrig

31/3-04
emmah, jag trodde mina tårar var slut,men det är dom inte..detta kommer jag aldrig över..saknar dig så det gör ont..

8/10-04
emma, saknar dig så mycket, allt gör så ont, varför var allt tvunget att hända, vet inte vad jag ska göra

Jag saknar fortfarande henne, ofta.. det är en sådan smärta som aldrig riktigt ebbar ut.
Vem som helst kan dö när som helst och hur som helst. En läxa för livet, en alldeles för stor lärdom som ingen skulle behöva lära sig.

Kommentarer
Postat av: T

:(

2009-12-15 @ 12:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0