Läser februari

Syster kom och hälsade på mig innan. Hon stack hem ganska precis.
Annars har jag inte gjort mycket på hela dagen. Skickat sms med J. Läst böcker jag lånat från bibblan. Städat lite. Matlagning. Ja ni fattar.
Sitter nu och läser min egen blogg månad februari. Ibland blir jag imponerad utav mina egna tankar.
Läser också om min syn på killar jag hade då, då februari var en månad jag var singel, och ville vara det.

Hade skrivit ett inlägg då om att jag bara hade två fördelar med en kille. Men det jag kom att tänka på är hur mycket som kan vara bra också. Visst, jag är väl inte redo för sambo eller giftermål direkt då jag faktiskt kan erkänna att sånt ger mig panikkänslor. Fast det kanske handlar om rädsla med. Rädlan av att bli van vid att ha någon där. Rädslan för att allt ska bli vardag. Rädlsan för att sexet ska bli slentrian och att man inte längre har saker att prata om.

Å andra sidan som jag känner nu. Är det riktigt mysigt att sova bredvid någon, nära, närmare. (Fast det är jobbigt när armar somnar och man vill vända på sig men inte kan för soffan tar slut) 
Eller att bara veta om att en person finns där, på andra sidan köksbordet. Eller glädjen när man inte träffat någon på ett  tag och man äntligen får det. Nämnde då i februaribloggen om att det som var bra med att ha någon var att de kunde smörja in en, eller skrubba en hårt på ryggen. Sant sant. Det står jag fortfarande fast vid.

Så alltså har jag kommit fram till 5 positiva saker.
Nä men oj, börjar jag bli lite blödig måtro?
Eller kär?
=)
Jag kär, nej nej nej. Rebecca  blir inte kär. Klarar sig själv
Helt fel, lägg av, du är kär
Nej som jag sa inte jag inte kär. Jag trodde att jag lärt min läxa, jag vet hur somliga låter
Helt fel, lägg av du är kär
Helt fel lägg av, okej jag är kär

(Ni som har sett disney Hercules vet precis vilken låt jag syftar på där, ni andra får väl helt enkelt se den lite snabbt. Tror man kan jämföra henne med mig lite :)




Kommentarer
Postat av: T

Bra film, Hercules! Läs april ist! Sov gott!

2009-08-05 @ 03:32:04
Postat av: Anonym

jag är nog snarare tvärt om,, tycker inte om att vara ensam, får panikkänslor av det.. jag vill ha giftemål och och självklart hitta den enda som är för mig... vilken jag har gjort nu.. men vi alla kan ju inte tyckte lika dant..

2009-08-05 @ 08:49:41
Postat av: Magnus

Och alla kan ju inte förvänta sig att överhuvudtaget hitta någon som tycker om en :P



har ätit min medicin idag som censurerar bort snuskiga tankar från min hjärna

2009-08-05 @ 14:52:13
Postat av: T

Tack

2009-08-05 @ 18:44:51
Postat av: Magnus

T tänker väl bara på små ponnyhästar ??

2009-08-05 @ 20:59:48
Postat av: T

Som skuttar och hoppar omkring på rosa, soldränkta ängar.... Klart jag gör, varje dag! Mitt tidigare inlägg är adresserat till R för att hon tog bort ett ännu tidigare inlägg. Så inte "tack för att du tog din medicin Magnus" alltså :)

2009-08-06 @ 04:37:38
Postat av: Magnus

He he okej T :)



Fasen värmen och flytet på mina dagar gör så att jag inte har några dåliga snusk-skämt över till Rebeccas blogg =(

2009-08-06 @ 14:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0