Fuck vad ledsen jag blir

Jag blir så fruktansvärt ledsen när jag läser det här om lilla Victor.

När man sedan läser det här  rinner tårarna nerför kinderna rätt ordentligt.

Jag blir så arg, så ledsen, för så mycket. Han ser så levnadsglad och stark ut, och så bara försvinner han. Den smärtan, att se sitt barn lida så.. Att kommunen inte heller kunde fatta ett snabbt beslut om hemsjukvård är för mig hemskt. Lever jag i det här samhället? Fy FAN!! Hela samhället är ju uppbyggt kring egoism och en massa lagar och regler hit och dit. Sunt förnuft, empati, mänsklighet finns inte längre. Vad är egentligen viktigt här i livet? Att man gjort hur mycket roligt som helst, eller att man alltid haft barn och familj samt kärlek runt sig? Vad betyder något i längden. Skulle något hända Emmah skulle jag inte kunna leva vidare. Hela mitt liv är uppbyggt kring henne. Men det man aldrig får glömma, som man alltid gör är att livet kan ta slut när som helst och hur som helst. Hur har man då levt under den tiden? Man tar alldeles för mycket för givet, att människor alltid kommer finnas runt en.. well, Att som förälder mista ett barn, jag kan inte ens tänka mig smärtan

Kommentarer
Postat av: camilla

Innan något tråkigt tragiskt svårt händer i ens liv så tror man att samhället finns där för att ställa upp stötta i det svåra man genomgår ,men jag har själv lärt mej att när du väl behöver hjälpen just här och nu DÅ är du helt plötsligt ganska ensam och det man trodde var en självklarhet blir något man måste kämpa för att få... Vem orkar kämpa med en svår sorg i hjärtat vem orkar med att kämpa för att få hjälpen man trodde var en självklarhet.... Finns mycket att skriva om när det gäller detta ... men jag vet av egen erfarenhet at Samhället det fungerar inte så väl som vi i vår fantasi tror men dumärkwr det inte förräns du står där och undrar ... ÄR DET SÅ HÄR DET FUNKAR __HUR GÖR JAG NU???



PÅ min facebook har min dotter skrivit en fin berättelse om min Pappa soín morfar som inte finns med oss mer läs den gärna den säger så mycket ... Ha det gott ... Du har hittat kärleken ?? HÄRLIGT!!! Lycka till med den varädda om varandra...

2009-04-19 @ 06:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0