Efter skolan

Kom väldigt sent till skolan faktiskt. Skulle varit där klockan 9 men kom dit 11.
Inte bra, verkligen inte bra.
Efter skolan (som slutade 12) åt vi lunch allihopa. Eller de andra åt, jag hade frukt. Måste vara ekonomisk och det var billigare att köpa frukt än lunch.
Vatten hade jag också med mig hemifrån så riktigt duktig var jag idag. Ska nämligen börja dricka mer vatten



Åt lunch med Joanna, Linnea och Títus.
Jag och Joanna ska ut och festa snart någon dag har jag bestämt:)
  

Sedan stack jag iväg till ysby. Tänkte egentligen gå en runda i skogen där det finns en slinga, men ville träffa Thess så hon och jag gick ut och gick. Först behövdes det dock lite fjäsk, jag gav henne kaffe och en banan i sängen och fick henne på lite bättre humör.


Jag har nog aldrig gått drygt 3300 steg så fort.
Vi pratade och ju mer jag pratade desto fortare gick jag.. Jag är imponerad, måste varit aggresivitet som ville ut, men ju mer jag pratade desto mer störde jag mig, och desto fortare gick det.
Har ni aldrig varit med om det? På ett sätt är det ju bra att jag gick samtidigt som jag blev irriterad för då kom ju lite ut, men att man går utan att tänka på det. Coolt, Thess höll i alla fall någorlunda jämna steg.

Älskar dig Thess. Vi är lite dåliga på att säga det i vår familj, men jag gör det, och jag vet att du vet det.
Vad hade vi varit utan varandra. Tack för att jag fick prata i alla fall, och tack för det du sa...
Hehe

Ska ut och leka med Emmah nu..

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Varför var du irriterad?

2009-04-14 @ 17:22:03
Postat av: Frida

Haha, jag känner igen mig. När det är något jag stör mig på kan jag nästan jogga i evigheter. Vad var det då?

2009-04-14 @ 17:41:02
Postat av: Madde K

Byter dialekt gör man för att bli en del av "flocken" man vill höra till och inte bli utstött. Detta är omedvetet. Om man gör det medvetet så är det för att man anser att dialekten runt om kring har högre status och medvetet vill identifiera sig med den gruppen. Man kan också medvetet förstärka sin egen dialekt för att skilja sig från en annan grupp. Oftast en grupp man anser ha lägre status än en själv...

2009-04-14 @ 18:27:21
URL: http://pixiebob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0