Hitta någon ...

Hitta någon att älska,och lev varje dag som om det vore den sista, från filmen Alfie.
Men hur stor är chansen att man faktiskt hittar någon som man älskar hela livet? Fast idag är det ständig passion och nya kickar man letar efter, inte trygghet, ömhet och vana.

Hur ska man göra i dagens samhälle. Det ska vara jämnställt och tjejer vill det. Samtidigt vill man ju att killen uupvaktar, bjuder ut, betalar. Jag kan lätt grabba notan och betala andra gången man är ute, jag kan lätt bjuda eller köpa, kan även betala för bara mig, men jag gillar systemet där han betalar ena gången, andra gången betalar jag, strunt samma om det diffar en 100 här eller där, det jämnar ut sig till slut.
Däremot gillar jag inte när killen tar notan och på kronan börjar räkna ut vad jag ska betala och vad han sedan ska betala. Det ser snålt ut, då tar jag hellre hela notan på mig och går sedan därifrån.Problemet är bara att som student med barn har jag inte alltid en massa pengar över, så den gången det hände, fick jag snällt betala på pricken mitt och sedan gick jag. Skulle vara så coolt bara om jag hade kunnat betala hela noten, le, säga "spara de pengarna till något annat kul, du verkar behöva det" skratta lite, och sedan gå.
Sitter och tittar på dokumentären "Generation fett" på 3:an. Saken är, vad jag hittills lärt mig, stämmer det. Haha, David säger att han alltid tar bilen vart han än ska, även fast McDonalds ligger 500 meter ifrån hans hus. Och han äter skräpmat hela tiden, haha. Han säger med att alla är sånna.
Vi i sverige är nig rätt nyttiga ändå.

Brukar hålla mig uppdaterad om en riktigt bra blogg på nattstad som ligger på deras topp. Den bloggen ifrågasätter verkligen Sverige och hur vi är, hur vi tänker, eller hur vi inte tänker alls. Han har så rätt säger jag bara.

Ska sova nu, är lätt irriterad idag, men febern har slagit ner igen. Suck. Aja.. God natt kära ni




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0