Svenska, och Hallowen

Snart är det Hallowen, jag har aldrig skurit ut en pumpa, men det här året ska jag göra det, hehe.. Ska bli kul, men jag kommer nog inte kunna ha den hemma hos mamma iomed hon är ett Jehovas vittne, och de firar ju inte något.

David sitter här bredvid mig och övar på sin svenska, tror faktiskt inte han kommer hinna bli så bra på det innan han sticker hem i Februari, men som han själv säger, "jag behöver inte lära mig det flytande för det är ändå ingen merit i USA att kunna prata ett språk som bara 9 miljoner kan prata. Sverige är ju överhuvudtaget inte ett särskilt speciellt land och vi har ju inte direkt något speciellt heller att sticka ut med. Eller har vi det? Jag tycker det, jag tycker Sverige är vackert, och vi borde ha mycket att vara stolta över. Varför är vi inte det.

Usch, jag har varit på rätt dåligt humör, blir det när man känner sig stressad och instängd. Hatar känslan av att vara instängd och att man inte kan ta sig därifrån, hela min situation är ju rätt bindande och det om något får mig att sparka bakut.
Jag vill så gärna kunna flytta, men jag får ingen passande lägenhet som är billig nog för mitt CSN lån.
Jag vill kunna börja extrajobba, men då måste jag ha barnvakt, och det har jag inte råd med, även om jag jobbar, jag menar, kännar jag 100 kr i timmen och sedan ska betala en barnvakt 60 kronor i timmen blir det ju ingen vinst.
Sedan vill jag kunna spara pengar, men CSN är ju så precis uträknat så det går inte.
Blir ingen Irlandsresa:( Min bil igår kostade för mycket. hmm.. skulle behöva en ny dator också då denna börjar gå sönder, hänga sig och allt.
Håller på att sluta röka med, de går faktiskt bättre än jag trodde, men det påverkar ju tyvärr humöret det med, fast David har gett mig en biljett med, rätt att under en månad vara en bitch. Haha

Ne, ska väcka den ickestuderande utav det svenska språket nu, för att själv kunna lägga mig bekvämt, och sedan vidare till stallet.
Kram så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0