spännande första dagen

Så, off to bed

Ok, nu är jag helt slut, ska lägga mig o läsa lite ur min väldigt intressanta bok, helt ärligt, så intressant är den inte.
Men jag pluggar på Högskola, något som heter Social Psykologi, men denna terminen pluggar jag Juridik, och det är en MASSA att komma ihåg.
Saken med mig är att jag alltid vill ifrågasätta, varför är det så, hur kan det vara så, och vad tänkte han som kom på att det skulle vara så? (Skriver han, för tyvärr i dagens samhälle är det faktiskt fortfarande flest män som sitter och klurar på dessa saker) Ialf, jag vill inte bara godta att något är så, för att det är så, (som matte ungefär, 1+1=2, dör det är så) och om inte jag kan hela bakgrunds filosofin till detta har jag svårare att komma ihåg det. Men, nu är det juridik jag studerar, inte politik, så får helt enkelt bara acceptera fakta tills jag kan göra något åt den, som tex när jag bli politiker. (OM jag nu blir det)

Har suttit framför datorn hela kvällen och sökt extra jobb, suttit på facebook.com, och lite granna på tjuvlyssnat.se. Blir imponerad över vilka människor det finns alltså. *ler* Ätit popcorn har jag också gjort, och druckit rödvin. Rödvin ska ju vara nyttigt mot föråldrande och hjärtat så, vi skyller på det idag.

Sov så gott allihopa ialf, så ska jag visa er en bild på min dotter och en på mig. Har inte fått bilderna från busfabriken än, så de får ni se senare.
Sov gott igen, eller som de sjunger i sound of music:  so long, farewell, aufwieder sein, goodnight (fel stavat jag vet)

Emmah, på picknick en dag i maj 2008, hon har längre hår nu.




Ok, här kom min kära syster Thess också med på en bild, jag är hon med det prickiga bondiga linnet, (okej, jag är från en liten stad på landet, haha)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0