Regnig morgon

Suck vilket vansinigt tråkigt väder det är, helt grått och mörkt. Visserligen kan det vara mysigt ibland, men jag som bor i en källare, där vi alltid har mörkt är lite trött på mörkret.
Ligger just nu under täcket i min säng med en kaffe kopp bredvid och bloggar samt skriver lite på msn med två stycken.
Emmah är redan på dagis, och snart ska jag sätta igång att ringa och fixa en del samtal samt plugga lite. Sedan göra mig iordning för skolan, har ju seminarium mellan 13-16.
Imorgon har jag min ansiktsbehandling, det ska bli så skönt, hittade några som hade erbjudande för bara 300 kronor istället för 500 kr i Halmstad, så passa på att gå dit om ni bor i närheten.


ska ju eventuellt åka till USA över jul i 2,3 veckor, men jag har börjat få lite ångest, vill jag verkligen åka utan Emmah? Kommer sakna henne så grymt mycket, och jag vet faktiskt inte om jag klarar av det.
Vad tycker ni, ? Gör jag helt fel som är ifrån Emmah låt säga 2 veckor medans jag kan sova, vila ut, hitta på saker, när som helst och hur som helst, helt enkelt gör allting jag inte kunnat göra med henne.. Eller ska jag strunta i det, vara hemma med Emmah stället?
Om jag hade varit kille, hur hade jag då tänkt?
För på något sätt, även fast det är ganska jämnställt i samhället så ställs ju inte samma ansvar på oss, en kille har mycket mer frihet, på vissa punkter än vad vi tjejer har.
Nu skyller jag inte allting på killarna här, ärligt så är det vi tjejer som borde göra något åt det, sätta ner foten, men vi är expert på att skjuta ifrån oss det. Skylla på att vi har för mycket att göra och en familj att ta hand om. Visserligen stämmer det, men vi kan faktiskt tvinga samhället till en förändring, det är vi som uppfostrar sönerna, det är vi som låter oss bli behandlade på ett sätt.
Jaja, en dag när jag har mer enegi ska jag ta itu med det, just nu värker min tå från igår, och jag är fortfarande sjuk, sock ska de där samtalen ringas nu och saker ska bokas.

Kram på er så länge

Hittade en riktigt gammal bild, på mig gravid, ja va rätt liten hela tiden, magen alltså, men sedan föddes ju Emmah 7 veckor för tidigt med i Örebro, för vi va på genomresa där. Saknar lite att vara gravid, men inga fler än på länge, inte för att jag inte vill, utan för att jag vill ha någon att älska först:) Dela det tillsammans med, för det är rätt jobbigt att inte kunna dela det med någon som blir lika överlycklig som en själv över minsta småsak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0