Mardrömmar och att stressklä Emmah

Idag är en dålig dag. Skit stressad, så man är på dåligt humör, kaffe och röksugen till tusen, och man stressklär Emmah. Nu tittar hon på Tv, barnprogram, och vi ska aldeles strax dra oss till dagis för lämning.
Hatar såna här dagar.
Speciellt som man hamnade i en diskution med mamma också,

När jag var liten drömde jag mardrömmar, om att jag var fast i ett mörkt rum, som började krympa och krympa, för att bli mindre och mindre, jag visste att rummet till slut skulle klämma ihjäl mig.
En massa röster höll på att skrika till mig med i rummet, ingen jag såg, bara röster som skrek, ta dig ut, ta dig ut, spring och skynda, skynda dig.
Det fanns ingen väg ut, jag skrek på dem att hjälpa mig, vart är vägen ut, men rummet krympte och jag sprang runt runt runt i rummet tills allt gick fortare och fortare, tills jag till slut vakande med kaos i mitt huvud.
Jag förstod aldrig de drömmarna när jag var liten. De säger att drömmar betyder något, men när man är liten, varför drömmer man sånna drömmar då?
Nu tror jag att jag vet, de är precis så jag känner mig nu, i mitt liv och i samhället.
Du är fast, du kommer ingenstans, och du kan inte jobba dig därifrån heller. Spelar ingen roll vad lilla du gör, du är ändå fast, och en människa av alla, vad kan vi göra.
Man försöker, röster skyndar på dig, och du springer hit och dit för att hitta en lösning på allt, men du är ändå fast i ditt lilla rum, i ditt liv.
Skumt, men nog ska jag hitta den där förbannade vägen till slut, det måste ju alltid finnas en lösning på allt.
Jag tänker inte vara en sån som nöjjer mig, bara för att allt är som det är. Jag nöjer mig inte.

Ialf, nu ska jag till Espressohouse och plugga ett tag, hela dagen. Ska banne mig klara den här tentan.

Haha, jag har världens träningsvärk i magen idag, fick rulla ur sängen istället för att resa mig ur den. Vissa tycker de är skönt med träningsvärk, frågan är om man verkligen kan tycke de är skönt och vara mer eller mindre rörlingsförlamad.
Ok, visst är det skönt med träningsvärk på ngt sätt, men jag kan ju inte röra mig 100% o det är mindre skönt, usch. Haha

Ha det bäst allihopa idag. Skriver mer sedan. Kram kram

Kommentarer
Postat av: sara

Fina bilder :)

2008-10-13 @ 10:45:49
URL: http://thegirl89.blogg.se/
Postat av: Citty

Söta bilder! :)

2008-10-13 @ 12:33:42
URL: http://finest.se/Citty
Postat av: Julia

vilken snyggt namn Emmah har :) Med ett H på slutet är inte så vanligt :)

2008-10-13 @ 16:41:48
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: Bea

vilka fina bilder! är det din dotter? skitsöt !

Haft en bra dag ?

2008-10-13 @ 17:12:26
URL: http://beaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0