Lång dag på busfabriken och annat

Så, åkte med Emmah på bussfabriken i morse för att fira en av hennes dagiskompisar som fyllde år. Va uppe sent igår så var lite kämpigt upp med oss i morse. Iallafall, det första som hände födelsedagsbarnet, innan alla ens hade hunnit komma, var att han trillade och slog sig så illa så att framtänderna åkte upp i tandköttet på honom (man ser inte ens tänderna längre) och hela läppen sprack, så han fick åka in direkt akut, stackaren. Han som tydligen längtat så efter denna dag så händer det.
Hans föräldrar var iallafall helt underbara, pappan tog honom till akuten och mamman lyckades le och sa åt alla andra barn att leka på, för att inte göra dem besvikna.
Underbara människor, riktigt goda och trevliga.
Så nu på eftermiddagen ha jag sovit en stund, med Emmah som var helt slut och just precis i detta ögonblick är vi hos pappa, med David och Emmah. Blev så glad för min älskade bror ät här med.
Smartot pluggar ju i Gbg, så inte alltid man träffar honom:)
Pappa har gäster och lagar samt bjuder på mat iomed han åker till Thailand imorgon i ungefär 3 månader, lyckos.
Fast, å andra sida, om det för en gångs skull kunde komma snö här nere, istället för blåst och blask, en sån där riktigt snöig kall vinter så är jag lycklig med att stanna här.
Det är ju trotts allt inte alls samma sak att fira jul utan snö, och hela December är ju en julmånad:)

Skriver mer sedan ikväll, ska nog sätta mig och sticka en stund:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0