High school musical och om att bryta mönster, politik eller något

Satt och tittade igenom ettan och tvåan lite snabbt, tog typ en timme att titta igenom båda, men åh vad bra de är (båda två är så grymt enormt snygga med) Kan typ varenda sång med, haha, det är nästan pinsamt att erkänna, men men, thats me;)

Idag har jag verkligen inte gjort något vettigt med mig själv, jag gick upp klockan 8, körde emmah till dagis klockan 9, kom hem, drack kaffe, läste tidning, David vaknade och vi tittade på Obamas rösta-på-mig-reklam-film och så började vi ha en diskution om samhället. Jag läser ju social psykologi och tycker att det här samhäälet börjar bli alltmer individualiserat, människan i samhället blir bara mer och mer egoistisk och också mer och mer olycklig. Jag tycker man borde hjälpa och stötta varandra mer i samhället, tänka på varandra, även dem man inte känner., gillar Obama för det, han ser till de små. David däremot tycker att man ska tänka på sig själv ocg sin familj först, sedan kan man tänka på andra, men återigen här menar jag att egoismen kommer in. Förresten när ens liv väl börjat snurra på, är det nästan för sent för att hoppa av och kanske börja göra något annorlunda.
Iallafall förstår jag hans tankegång, självklart måste jag tänka på att betala saker för mig och Emmah först, innan jag tar en halv förmögenhet och skickar till någon välgörenhet, och samhället är tyvärr uppbyggt på egoism och individualism, varför tänka på någon annan licksom??
Men samtidigt tror jag på att bryta mönster, vissa någon som minst anar det att man finns där, och att försöka få bort indivualismen, varför är så många så olyckliga nu för tiden? och varför tror vi fortfarande att bara för att folk ler på korten vi ser, betyder de att de verkligen är lyckliga?

Så, nu ska Rebecca läsa böcker och försvinna i en annan värld:)
Kram på er alla

Här e jag, smartot själv:)


Här har ni de tre smarta syskonen, hehe.. djup finns det i oss, kanske, eller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0