Emmah som inte somnar och polisutbildning

För något år sedan funderade jag på att bli polis. Jag ville helst bli ridande polis, för det skulle vara riktigt intressant, men den ena dagen olik den andra. Men jag la de planerna på hyllan, då poliser inte gör så mycket mer än griper folk, eller tar fast folk för fortkörning. Jag vill hellre verkligen hjälpa folk.
Nu helt plötsligt fick David världens ide om att jag skulle åka till USA och bli polis, hmm, den får verkligen funderas på. Får faktiskt se hur det går överhuvudtaget med honom först. Har ju faktiskt inte kännt honom så speciellt länge.

Emmah vägrar att somna, hon är så trött, så hon blir övertrött och därmed pigg, på något konstigt sätt.
Försöker förklara för henne att passa på och sov nu när du är liten, för du kommer aldrig mer kunna sova så mycket senare i livet. Aldeles för mycket som ska göras senare i livet.

Eldar så det blir lite varmare här i källaren där jag bor. Usch! vill så gärna ha eget, det är rätt mörkt och rått att bo här. Med rått menar jag fuktigt.
Men livet kunde varit värre.

En helt vanlig dag i mitt liv, i mitt pyttebadrum, efter att Emmah är duschad. Här minsan är det ingen glamor med spännande resor, pengar, shopping, haha. Här lever vi ensammamma vardagsliv, haha


Kommentarer
Postat av: annette jönsson

Var bor du nu?? Klart att polis verkar kul men i USA skulle jag inte vilja jobba som en... där händer det ännu mer än här.

MVH/Annette

2008-10-09 @ 21:43:12
URL: http://nurseannette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0