wallander

Så, kompisen duschad, jag och Emmah duschad, och nu sover Emmah sedan någon timme. Vi är så rastlösa nu, men det finns inget att göra, vi vill inte spela kort, så just nu tittar vi på Wallander på 4:an. Helt okej att titta på, men inte när man är rastlös.
Är inte sugen på att gå ut och gå heller, och allt annat man kan göra ligger för långt härifrån, eller å andra sidan finns det bara shell, preem och Mc Donalds, wiiiee.
Funderar på vad jag ska köpa i julklappar till Emmah och Thess. ÄR bara de två jag ska köpa till, eller ska ju köpa till Monica och Edvard också.

Såg på Svenska hjältar innan, om Carl Axel Ekman som har jobbar i Kenya tror jag det var med akut sjuka där, samt att han har en hel del olika projekt där. Vill också göra något liknande Volontär arbete, men vad kan man göra som Social Psykolog? Eller man kan ju starta olika hälsofrämjande projekt, skolor osv kanske. Tror det vore något, tror man får en helt annan synvinkel på livet, vi har det så bra i Sverige att vi blir blinda för det, och även därför deprimerade, iallafall i vissa fall.
Problemet med att jobba som volontär säger de, att man blir fast, man vantrivs när man ser hur bra det är här och mår nästan illa av överflödet, plus att man vill göra mer, kanske kan man göra mer, man vill tillbaka.

Blev appropå något helt annat grymt sugen på sushi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0