Tröga människa - Thess

Jag är less på att veta att det är så mycket som jag inte vet.
Jag tycker tanken är hemsk att människor kanske tycker att jag är korkad. Nu menar jag inte korkad för personlighetens skull. för ifall människor anser att jag är korkad får dom väl göra det.

Utan jag menar mer att jag inte vet mycket om saker och ting. Jag vet inte mycket om historiaoch jag suger på tex geografi (allvarligt), det är knappt att jag vet vart Afrika ligger.
Jag vet knappt något om gamla kungar eller nån historia om Sverige, och då vet jag ju knappt vart jag kommer ifrån. Förstår ni ? Om jag inte vet min historia, då vet jag ju inte mycket om mig själv heller ?
Jag vill veta mer om vad som händer i Europa, för jag suger på sånt. Jag kan INGENTING om politik, vet inte ett skvatt om dom olika politiska partierna i Sverige.
Jag vet ingenting om kriget i Irak, jag vet inte varför dom krigar ? Jag gissar väl att det är muslimerna som har nåt heligt krig eller något.
När börsraserna kom hade jag ingen aning om vad det kunde ge mig för konsekvenser.

Jag vet i princip ingenting ?!
Och varför ?!
Varför har ingen lärt mig något om det här ? Vad lärde jag mig i skolan för något? jag vet knappt du. Okej jag gick omvårdnad så jag är mer bra på sjukdomar och omläggningar och sånt skit. Men hallå ?!

Ialla fall :) nu har jag precis varit på bibblan och jag har lånat en fet bok om Europas historia från 1900 talet och frammåt. Just nu vill jag få veta mer om vad han Stalin var för idiot. Får se hur det går med den boken :) hehe.

Jag ska bli smart !



Peace!

Kommentarer
Postat av: linnea

hej tess. hoppas du kommer ihåg mig? iaf. hoppas allt är bra? ville bara säga att detta inlägget var som skrivet från mig! känner igen mig HELT!

så...tack! för det finns fler som jag, som är lite "obildade" men VILL bli.



/Linnea

2008-11-10 @ 15:04:05
URL: http://bowforme.blogg.se/
Postat av: Idaliisa

Hej therese ;p haha jag får ju säga att jag känner igen mig jag kan heller inte ett smak hahaha. och jag undrar också varför de är så :(

2008-11-10 @ 16:40:07
URL: http://Idaliisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0