om krig, politik och historia, debatter helt enkelt

eller något sådant.
Om Thess nu bekände att hon inte har koll på sånt, kan jag bekänna att jag vet lite, och jag har grymt mycket åsikter, men sanningen, jag är för feg för att debattare, jag blir helt enkelt för osäker på faktan jag har, och är rädd för att ha fel, eller inte fel men att någon annan ska veta mer och helt enkelt bevisa min okunskap. Måste helt enkelt sluta bry mig så mycket om vad andra tycker.
Vi lever ju ändå i ett egoistiskt samhälle där alla bara tänker på sig själva och de sina, så då kan ju lika gärna jag också tänka lite så.
För så här är det, eller tror jag:
1, vi skulle behöva en liten kris här i världen, ekonomiras eller något, bland annat för att bevisa för människan att vi allihopa lever på samma jord, du, grannen, den svarta, den vita, invandraren och svensken. Vi lever allihopa på samma jord, och ibland i samma samhälle, och för att visa för människan att pengar är mycket, men varför har pengar blivit allt?

2, samhället fungerar inte alls, den är skit. Hur många kan egentligen säga att de är lyckliga, och min fråga är också, vad gör dig lycklig? förutom pengar? och varför om du vet vad som gör dig lycklig gör du inte det då? kanske för att det helt enkelt inte fungerar så i samhället.

Osv, sanningen är faktiskt, du är inte speciellt stor på jorden, världen stannar tillexempel inte upp om jag dör, ingen tidning kommer skriva något speciellt om mig, visst kommer mina vänner och familj sakna mig, men inte fler än dem. Världen går vidare utan mig, eller dig, eller dig. Varför då denna egoism? Vi borde kanske bli lite mer ödmjuka inför livet, och inför döden, för vårt liv kommer snart ta slut, och då kanske man inte vill titta tillbaks och bara komma ihåg alla skor man köpte, eller allt smink. Det finns viktigare saker.
Du kan dö närsomhelst, hur som helst, det lärde jag mig när min kompis blev mördad. När som helst och hur som helst. Så ta till vara på livet, och andra. Vad är egentligen viktigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0