Och så vidare..i föräldrarollen

Kan man förknippa heltidsjobb med bra föräldraskap?
Hur ska man lyckas med bra föräldraskap i dagens samhälle?


Personligen tror jag det är svårt, jag själv skulle inte vilja ha min dotter på dagis mer än 6 timmar om dagen, (tyvärr måste jag då jag pluggar mer än heltid, men det är aldrig mer än 7 timmar, max)
Vet några av Emmahs dagiskompisar som är  på dagis mellab 6:30-4:30 ungefär, föräldrarna jobbar både heltid och pendlar en bit.
Föräldrarna säger själva att när de hämtar barnen är alla så trötta och hungriga och griniga så det är bara att snabbt göra mat, äta och sedan lägga barnen, iomed de ska upp så tidigt nästa dag. Helgerna är vad de har ihop, men då ska det städas, tvättas osv. Ska det vara så här i ett postmodernt samhälle? Eller hur kan man motverka detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0