livets dryck- the drink of life


Jajamen, kaffe:) MÅSTE ha kaffe på morgonen, annars är jag ingen trevlig människa. Det är nästan på gränsen till illa hur beroende av kaffe jag är på morgonen.
Det svarta packetet köpte David till mig, (thankyou so much baby, you now exacly what i want and need, but it would be PERFECT if you actually "made"  the coffe and brought it to me when im still in bed in the mornings:)
Det köpte han från Österrike/Wien till mig, för de är så kända för sitt kaffe tydligen, och jajamen, starkt var det så nu kommer jag nog vara extra trevlig efter en kopp kaffe på morgonen tills kaffet är slut. Människor kanske kommer vara lite förvånade över mitt nya, pigga, frächa och trevliga morgonhumör, hoppas bara inte de vänjer sig och blir besvikna när kaffet tar slut och jag blir mitt normala jag igen, hmm

Kaffe kan faktiskt vara nyttigt, så länge du får i dig ordentligt med vätska också.
Kaffe har e uppiggande effekt och förbättrar eventuellt långtidsminnet
Kan ha en positiv effekt på matsmältningsproblem
Kaffe har i förhållande till te en möjlig positiv betydelse för blodcikulationen hos medelålders människor
Men du bör inte dricka mer än max 3 koppar om dagen (tyvärr och suck) det finns bieffekter med kaffe också.
Men jag älskar det, och tänker fortsätta med det också:)
Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma om mitt kaffe i morgon, haha..
(och en liten varning sådär, "dont mess with me in the mornings before i have my coffe",:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0