LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG dag

Idag har jag gjort allt känns det som, o dum som ja var satte jag mig precis här och råkade känna efter hur trött jag är. Dumma dumma mig, jag borde veta bättre av erfarenhet, känn för guds skull aldrig efter om du nu har mer att göra, suck. *Dunkar huvudet lite försiktigt i väggen, fast inte så det gör ont*
Sov 5 timmar för att stiga upp och köra 40 minuter för att hämta Emmah hos farmor och farfar, hennes alltså.
Satt där och fick kaffe iallafall, schysst, och mitt i mitt djupa filosoferande (trött, trött, tröt, trött) sticker Gida in en komentar, a, just det, Emmah ska få en lillebror eller lillasyster. Reagerade inte först men sedan försökte jag se helt cool ut medan min hjärna skrek: DEN JÄVLA (svår nästan aldrig och ursäkta mig nu) SOM INTE KAN TA ANSVAR ÖVER EN UNGE GÅR NU O SKAFFAR EN TILL.
Så här menar jag, han ville ha barn, inte jag, blev gravid, är emot abort, han skulle ta ansvar, hela tiden, han var inställd på det, så fort Emmah kom ut, ultimatum från flickvän som han då valde, 3 månader senare vill ha kontakt, försöker göra schema, funkar 1 gång, han flyttar till småland, inte hört av honom sedan dess, och nu ska han ha en till. Hmmm....
Snacka om att han återupprepar sin egen historia, denna gången går det dock ut över Emmah, hans pappa gjorde nämligen lika dant.
Sedan tog mitt förnuft fart. Han får göra vad han vill, jag bryr mig inte, jag kan inte styra något. Ungen kommer vara halvsyskon med Emmah, men de kanske aldrig kommer träffas, eller så gör de det, vem vet? Beräknat till 20 maj, på min födelsedag, tror det betyder något, men min hjärna är lugn nu.

Åkte sedan till stallet där jag nästan i princip skurade boxarna eller iallafall mockade supernoga, speciellt spånboxen. Min står ju på halm, och den andra hästen står på spån. Emmah sprang samtisigt omkring och lekte lite allt möjligt.
Blev sedan bjuden på mat av stallägarna:) Skit gott om man får uttrycka sig så, men herrgårdsstek, vinbärsgele, potatis, riktigt god sås och äppelsylt.
Efterätten var typ äppelpaj. Tack monica och edvard.
När jag kom hem sisådär runt halv 5 satte jag med lust och glädje igång men storstädning nere i källaren, dammsugaren är ny, så de var faktiskt rätt kul. Sorterade allt, dammsög, dammade, tog ner gardiner osv.
Har nu badat Emmah och hon ligger i sängen och vill inte sova.

Tyvärr måste jag nu åka iväg och hämta vinterdäckena, de ska på imorgon klockan 8. Suck, jag är så trött så trött så trött.
Men iväg nu.
Skriver kanske sedan om jag inte somnar:)

Kommentarer
Postat av: linnea

work baby work!



finns alltid här youknow...fasen så stark du är! jag beundrar dig!...



STARK BECCA, STARK!!!

2008-11-09 @ 21:22:33
URL: http://bowforme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0