godnatt, har lite att fundera på

Ska sova nu, lite för sent som vanligt man kommer i säng, men bättre sent än aldrig aa?:)

Nu är det tack och lov rätt varmt här i källaren och jag ska aldeles strax krypa ner under mitt varma täcke med min underbart braiga bok som heter "Blixt Jacksons öden och äventyr" utav William Kowalski.
Trodde att boken skulle enbart handla om en sängliggande pga brytet ben, tjej som egentligen var en pojkflicka som nu fick en massa tid att grubbla över livet, men istället kom vi in på örter, mormor som är en häxa och om att bli ett med naturen.
På något sätt hamnar alltid dessa sorters böcker i mitt liv på något sätt, men jag är inte den som säger nej.

Kanske en typiskt tjejbok, men en sak man kan fundera på är varför många typiska tjejböcker är skrivna av män? Är det för att det är lättare för författare att sattsa på målgruppen kvinnor? Kanske, är rätt sällan killar läser böcker, men det är så sexigt när en kille har ett humm och böcker och kan föra en vettig diskution om något annat än vad hans kompisar gjorde på fyllan förra året. Haha, menar inget illa, men ibland kan det saknas djup i människor, iallafall får man rota lite innan man hittar det.

men men har lite saker jag ska tänka på och gå igenom beträffande mitt liv, så ska filosofera på det inatt tänkte jag:)
Ses imorgon och sov så gott allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0