Emmah på sjukhus

Var med Emmah på sjukhuset idag, och allt gick bara bra.
Emmah är ju född med lite problem med balans och grovmotorik, alltså att hennes muskler i benen alltid är spända, vilket medför att hon inte är lika rörlig som andra barn.
Idag upptäckte de också att hennes ena ben är mer än 1 cm kortare än det andra benet, och som jag sa till dem, muskler kan man alltid jobba med, simmning, gympa osv, men om det blir problem med rygg, höfter och annat blir det problem. Skelettet är ju alltid svårare att fixa till, och jag vill inte att Emmah får problem när hon blir äldre med smärtor och sånt på grund av felbelastning.

Sedan var Emmah med i skolan idag med, gick riktigt bra även fast hon under föreläsningen då och då började sjunga jätte högt samtidigt som hon målade, men alla tyckte att hon var så SÖT, och bara skrattade åt henne.
Är s stolt över min underbara unge (ja, skrev unge, barn, dotter, avkomma, finns många namn) och alla bara älskar henne, hehe, pyser stolt och småflinar lite, det var ju henne min kropp lyckades producera, (ok, en liten pytte sperma kom från pappan) resten gjorde jag, från det sexet till nu, och jag har lyckats riktigt bra med resultatet:)

Nu ska jag och Emmah titta på bolibompa, sedan ska hon badas och borstas och hela det där:)
Kram så länge allihopa

Kommentarer
Postat av: Annette Jönsson

Tror inte du behöver oroa dig för mycket när jag var 15 fick jag borrelia. Vid röntgen såg det att det skiljde flera cm mellan mina bens längd pga att smärtan gjorde att jag inte växte som jag skulle. Idag är den skillnaden borta. Allt fick ta sin tid och kroppen tog igen det sen. Det trodde de dock inte då. Tror nog det kan gå bra för emma.

/Annette

2008-11-22 @ 00:10:20
URL: http://nurseannette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0