Avundsjuk, sjukhusbesök och blondinbella

Jag är så avundsjuk på min syster Thess, för hon kan sova hur mycket som helst.
Det kan inte jag:(
Men tydligen klarar kroppen hur mycket lite sömn som helst (nästan) och det är ju alltid intressant att veta.

Imorgon ska jag till sjukhuset med Emmah. Får se hur det går, men det går nästan alltid bra så:) Hon är inte den som är den, och förhoppningsvis kommer det gå rätt bra denna gången, plus att besöken ska bli mer rutinerade så..

Igår unnade jag mig och Emmah, en Allers tidning, en My little ponny tidning, plus tre par nya trosor till Emmah:) Snäll mamma va?! haha

Undrar förresten hur blondinbella tänker, jag menar, hon som är så mycket för politik, att jantelagen ska försvinna och för att man ska kunna jobba sig upp här i samhället (vilket jag till viss del kan hålla med om) men jag ser aldrig inlägg om hur man ska kunna hjälpa barn i misär, eller missbrukare, eller ungdomar med problem.
Hon skriver aldrig något om hur samhället bättre skulle kunna hjälpa dem. Känns som om ingen förförståelse finns då hon menar på att skatten hon betalar borde räknas som välgörenhet. Visst, skatten är hög i Sverige.
Men har hon någon gång sett 2 barn, vetskrämda för att föräldrarna bråkar och är berusade, och hur de får ta hand om varanndra. Hur Socialen missar dessa barn, och hur de sedan växer upp till revoltiska ungdomar med ett samhällshat utöver det vanliga som förstör i revolt, brukar droger och alkohol osv.
Fast, om man är uppvuxen utan att se detta, med pengar, någorlunda bra föräldrar och med stabila kompisar i ett finare område är det kanske klart att man får ett visst förakt till resten av samhället, som kanske helt enkelt inte har samma förutsättningar. Hmm
Sedan ska hon representera faddergalan? Hon som verkligen skulle göra abort om hon blev med barn, och som inte verkar ha så mycket förståelse över att unga väljer att behålla, eller som tycker att skatten i Sverige borde räcka gott och väl.
Öppna ögonen och se dig  (jag menar dig, och dig, och även dig, alla som läser detta) omkring, det finns människor som växer upp med helt andra föruttsättningar, och många gånger kan jag förstå deras revolter, eller förakt för samhället. Om man har allt emot sig sedan födseln, kanske det inte är så svårt att förstå varför de gör som de gör. Man kanske skulle granska detta lite med, varför mår så många i Sverige dåligt?? Uppenbarligen är inte Sverige ett så underbart land som vi skulle vilja tro, iomed vi har så många utbrändheter och att människor är på något sätt olyckliga.
Fast, det kanske är sant, man kan kanske shoppa bort olycka, ?? Hmm, funkar tillfälligt iallafall (jag vet:) men sedan måste man ha mer, och mer och mer, för att kunna leva upp till de leende kortet där männsikan ser ut att vara så lycklig och har så mycket, vilket får det hela att kännas som en otillräcklighet, hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0