Oj vad massa bilder

Jag, Emmah och Thess hade inget att göra för några timmar sedan. Inte gjort så mycket vettigt på hela helgen heller så hur skulle vi roa oss i Laholm? Klockan 4 på eftermiddagen?
Det blev biltvätt, wiiiieeeeee


Det kan faktiskt vara lite skrämmande när de stora borstarna kommer emot en.

Emmah såg lite både skrämt och förväntansfull ut

När jag ser den bilden på mig med ratten förstår jag varför folk tycker jag ser liten ut i min bil.
Jag var faktiskt lite rädd, men Thess var coolugn hela tiden



Sedan stack vi ut för att låta Emmah cykla lite i mörkret.

Emmah älskar att cykla, och det är riktigt bra för henne med, tränar upp precis de musklerna som hon har problem med. Cykeln har hon fått från Barnhabb i Halmstad med, specialanpassad cykel för henne och det är ju bra:)



Det mesta man såg på Emmah hela tiden var ryggen, hon är ju riktigt snabb på cykeln.



Ocj det som är roligast  i här omkring är ju att titta på Julbocken om ni kan se den bakom Thess och Emmah.

Alltså lyckades vi roa oss ett tag, när vi kom hem drack vi varm oboy med vispgrädde, och nu ska jag snart göra mig iordning, fick nämligen precis reda på att vi ska iväg på bio för att se Twilight. Kul, tack mamma för att du är barnvakt:)
Alltså blev dagen ganska lyckad, biltvättning, cykling och bio.
Men ja, jag har haft det rätt bra hela helgen, jobbigt bara när det börjar krypa i fingrarna och man börjar känna sig instängd, då måste man göra något drastiskt.

Började nämligen innan rensa bland Emmahs leksaker, hon har så mycket, och jag gillar inte överflöd, plus att hon kommer ju få ännu mer nu i Julklapp, och känner jag hennes farföräldrar så kommer det bli en hel del, både onödigt och nödigt, men när jag är på det där "jag hatar för mycket saker och nu ska här rensas" kan det bli lite FÖR bra ibland, så tur jag kom på andra sätt att roa oss på:) Blev precis lagom rensat.

Känner ni aldrig så ibland, att alla har FÖR mycket, det blir så överflödigt att det är svårt för dem att leka med det, och man känner sig instängd själv i alla sina egna prylar som är minnen, och gulliga och nödvändiga och så vidare?
När jag var liten hade jag inte ens hälften av vad Emmah hade, nu ska barnen ha ALLT. Läste på psykologin att man på det sättet hämmar lite utav deras egen fantasi, samt att de blir uttråkade mycket lättare senare i livet, de blir vana av att leka lite med den och sedan mer med det andra, och så fortsätter det, inget blir 100% färdigt. Ajja, nu ska jag fixa mig och kanske hinna dammsuga snabbt här nere:)

Kram kram allihopa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0