Nymålat och fototagning

A, skönt, snart sover Emmah, hon ligger nu nerbäddad i sängen med nymålade tånaglar och fingernaglar.
Jag har en stark fobi mot just långa tånaglar eller långa naglar på de som inte ska ha det, exempelvis killar eller barn, läs Emmah så det klipps rätt ofta här hemma. Råkade bara klippa lite för mycket idag på Emmahs ena tånagel, stackaren. Inte så att det blöder, men ni vet själva hur det känns när man råkat klippt lite för mycket, eller råkat bita lite för mycket på nageln.

                  

Så fint det bleb, och vad stora fötter hon börjar få, oj, det var inte så länge sedan hon hade såna där gulliga små bebisfötter.

Blev så glad med idag, ser nu? Ett kort på mig och Emmah, tillsammans. Det händer inte ofta att någon tar kort på mig & Emmah. Vanligast bara jag som tar kort, på Emmah, Thess, Emmah & Thess osv. Men här har jag. Man ska ju glädjast åt det lilla eller vad säger man?
Thess tog kortet på Espresso house innan idag efter sjukhuset, och Emmah fick varm choklad, vilket syns runt hennes mun.


Kanske inte jätte intresant att se en bild på mig och Emmah, eller på Emmahs nymålade naglar, men jag har inte haft en bra dag idag, och för att muntra upp mig själv måste jag hitta småglimtarna under dagen som faktiskt var bra.
Känner mig licksom lite instängd i mitt liv, och Emmah är SÅ mycket i trotts åldern nu, menar inte att trottsen är jobbig, menar mer att det känns som om man inte räcker till, och vad man än gör blir allt fel. Hon vill inte följa med till stallet, sedan vill hon inte åka därifrån, hon vill inte ha mat, sedan är hon riktigt vrålhungrig, hon vill ha Jul NU!! Sedan vill hon absolut inte ha jul, osv. Det slutar aldrig och håller igång hela dagen, känns det som.
Så nu är jag helt slut, men såg på bilderna att jajamen, lite positivt fanns det idag, så nu orkar jag imorgon.
Hur gör man annars för att hämta energi utan att kunna ta  paus?

Nej, nu ska jag hitta en resa utomlands, även fast jag inte har några pengar.

Skriver sedan innan jag lägger mig:)
Kram kram allihopa

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

haha tack för din söta kommentar =)

2008-12-08 @ 22:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0