Utekväll och död

Ojsan hoppsan, då ska man ut ikväll. Vad roligt.
Precis när jag bäddat ner mig själv med en flaska rödvin och en film ringer det
Hej hej, ska vi ut
När man är mammaledig kan man vara spontan, så det är jag, utgång blir det.
Suck, råkade bara duscha och sminka mig lite för snabbt så nu får man vackert sitta här och vänta.
Aja, det kommer bli en toppenkväll, blir det alltid när man har rätt inställning

Kram kram på er allihopa

Ps, när en liv tar slut, eller inte ens eget, men när någon man känners liv tar slut, vill man att hela världen ska stanna upp, reflektera, nyheter, det sorgsliga är att det väldigt sällan händer, att världen stannar upp för att någon dör, någon dör ju hela tiden. Världen är rätt grym, brutal, och tyvärr är döden något naturligt, något alla vet ska komma en dag, ändå blir det en sån chock, döden är kanske naturlig, men absolut inte något man vänjer sig vid.
Vi alla borde tänka mer på att livet inte är något självklart, den enda som vi verkligen kan räkna med här i livet är döden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0