Pluggdag

Jaha, då har man varit duktig idag och pluggat.

Vi gör ett grupparbete om LVM i Socialrätten och så här ser vi alltså ut

Joanna var djupt djupt förskunken i datorn, att skriva en fin lite handlingsplan



Som ni ser satt de två också djupt filosofiska och objektiva och läste igenom olika häften för att hitta olika insattser man kan erbjuda.



Här har ni utrag ur lagboken, alla borde ha den hemma.
       


Och här har ni mig, lika flitig som alltid, helt insatt i lagboken. Eller just där kanske jag inte var så insatt alls faktiskt. Hade en taktik innan, ge de andra order så man kan göra så lite som möjligt själv, funkade bra ett tag, så gjorde jag alltid finläsningen, tyvärr verkar de andra ha sett igenom den taktiken så vi får se vad som händer senare.
    

Maria hade bakat scones och lussebullar utan saffran i till vår lilla pluggstund, ganska mysgt var det med både kaffe och te till. Blev lyckat, men egentligen lite för lite plugg, men det får vi väl ta igen bara.

Ikväll ska jag och Thess ha myskväll med vin, kinamat och film, en film jag kommer se för 3:dje gången, men som nu ska analyseras djupare efter böckerna är lästa.

Skriver mer senare. kram kram

Kommentarer
Postat av: camilla

lagen är en sak ... men sedan när människan sitter där och ska ha hjälpen och stödet ¨så är det så mycket som ska stämma.... Många vet inte om sina rättigheter och många i utsatta situationer orkar och kan inte heller ta reda på dom man mår för dåligt helt enkelt... (tyvärr) i myndighetutövningen kör man allt för ofta över den lilla människan .....

Lagen är en sak ... verkligheten en helt annan,...

2008-12-12 @ 22:35:09
Postat av: joanna

oh my gosh beccis, klart vi såg igenom dig- det gör vi alltid :D

haha sött. inte trodde jag att jag skulle få vara med på en hel bild på din blogg, sweet!! man tackar.

ja plugget går snabbt när vi alla 4, som har så otroligt mkt gemensamt kommer fram till att vi egentligen inte har så mkt gemensamt =) det blir den bästa diskussionen.

livet är gott att leva!

kram

2008-12-12 @ 23:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0