palla rubrik

kom inte på något annat smart att skriva så den rubriken får duga.
Emmah är på dagis, klockan är 12 och stallet är redan färigt. Sitter nu och väntar på duschen så jag kan åka in till halmstad och plugga sedan.
Jag och Thess lyssnar på jätte hög musik, för att vi kan, bara hon och jag hemma, och ingen liten Emmah här man kan råka förstöra hörseln på genom att lyssna på hög musik.
Är nog en av de småsakerna man saknar när man har barn, att aldrig kunna lyssna på hög musik, hemma, i bilen, borta osv. Saknar också att aldrig kunna sitta o läsa en tidning i olika väntrum så som tandläkaren och doktorn, måste alltid roa henne även fast den där "Damernas" ser jätte spännande ut.

Haha, småskrattar lite åt mig själv då jag tänker på en kille som skickar riktigt elaka saker till mig med jämna mellanrum för att han tror att jag ska bli sårad, ärligt, jag bryr mig faktiskt inte alls. Orden bara studdsar på mig, sedan studdsar de bort igen ut i världsrymden, snacka om dålig karma han borde få sedan, hmm.. aja, blir väl så när man själv är sårad, att man försöker såra den människa lika mycket.
Men mottsattsen till kärlek är inte hat, det är likgiltlighet, för hat är fortfarande en känsla, som gränsar rätt fint till kärlek, och finns där känslor finns det fortfarande hopp.
Jag känner mest bara likgiltlighet, fast sedan är jag en rätt känslokall människa med så kanske beror på det.

Ni ser hur känslokalla jag och Thess ser ut:) Jepp!


Såg en massa kommentarer igår om sex på Blondinbellas blogg bland annat, att man inte ska förbjuda sex för yngre och istället uppmuntra till att testa sex osv. Tycker inte man ska förbjuda sex till unga, då kommer de definitivt att göra det, problemet ligger i stället att man inte borde uppmuntra det, jag menar, 13 åringar är redan av med oskulden och många tjejer nu för tiden blandra ihop sex med ömhet, det är inte så himla mycket bätttre. Ge allsidig information, och sattsa mer på att hjälpa unga till bättre självkänsla, både killar och tjejer. Nu för tiden SKA killar nästan ha hur många tjejer som helst, och tjejer ska vara så sexiga som möjligt, och gärna erbjuda sex så fort någon vill ha, fast då blir hon och andra sidan kallad slampa.
Fast med detta media utbud där allt syftar på sex är det inte så konstigt att allt i samhället ska handla om sex. Fast egentligen är det vi som styr, vill vi föräldrar att våra ungar ska ha sex i tidig ålder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0