Klara blå ögon som hyptotiserar en..

Jepp, jag sa ju det, att jag skulle vara pigg nu bara för att jag sov innan. Jag har alltid rätt, nästan. (Det där sista ser ni inte ok?)
Så, vad har hänt i mitt lilla liv den här kvällen? Jo, jag nattade Emmah och hennes tomtenalle som heter Kim och som just idag ville sova över, i Emmahs säng.
På dagis hade Kim, som fick följa med dit, varit rätt busig tydligen. Han hade badat i handfatet och rivit sönder en fin tavla. Men Emmah hade absolut ingeting med detta att göra, för det var Kim.
Man ska aldrig titta in i Emmahs klarblåa ögon när hon berättar saker för en, för hennes ögon är så blåa och oskyldiga att man tror henne, vartenda ord.
Som den gången hon berättade att hemma minsann fick inte hon någon mat, det var stackars hon som fick göra ALL mat själv. Ni kan tänka er det dåliga samvetet jag hade innan jag kom på att det inte alls var så.

Sedan har jag börjat skriva min bok, om Emma och Robert, en ungdomsbok. Den lär väl bli klar om några år så ni får läsa mer då:)

Thess ligger här nu och skrattar, ska ta reda på vad hon gör, och sedan be henne testläsa. Skriver mer imorgon, godnatt allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0