Kärlek och vardagen

Färlåt för dålig uppdatering idag, morgonen började dåligt, och det känns som om det fortsatt så. Fast idag känner jag mig en aning negativ också så kan bero på detta. Men saken är, man får ha riktigt negativa dagar ibland, vi är ju bara människor och vi måste få unna oss det ibland.

Somnade rätt sent igår, efter bion, som jag för övrigt ÄLSKADE, precis så ska livet vara, men det västa med livet är att efter en hel del nergångar, vilket alla människor har, är det så lätt att man till slut bara nöjer sig med livet. Man blir ihop med någon och av bara farten fortsätter det tills det är lika bra att fortsätta vara ihop, av vana kanske?! Jag vill verkligen inte ha det så, men går det att undvika?
Kom nu inte med positiva meningar om att "ja klart du kommer träffa den rätte en dag i livet"
Jag är realistisk, hur många ser ni som efter ett tag tittar på varanndra med den där glansen i ögonen? Ser ni många äldre människor som håller varanndra i handen eller tittar kärleksfullt på varanndra? Ser ni många familjer där mamman och pappan fortfarande har den där passionen imellan sig som man nästan kan ta på?
 Nej just det, livet och vardagen kommer nästan alltid imellan.
Men det borde inte vara så, och man borde inte nöja sig med mindre. Om man kan "spela" sådan kärlek på film, skriva om det i böcker och höra musik om det, borde det väl finnas på riktigt? Den riktiga kärleken, ibland kanske man bara är lite för snabb, vill ha någon bara för att inte vara ensam, och väldigt ofta kanske det egentligen bara handlar om att något nytt ska hända. Läste en gång att man blir kär, för kroppen producerar kärlekshormonerna när man har långtråkigt. Tycker ni det stämmer? om man tänker efter i vilka skeden i livet man blev kär. Kanske var i just de skedena där man faktiskt var lite deprimerad, eller ensam, eller trött på sitt liv.

Idag var jag och provade ut benskenor till Emmah, eller hon får bara en på höger ben än så länge och det gick rätt bra. Kände inte så mycket iomed det gick så snabbt allting. Gick sedan på Eurostop i Halmstad och kollade runt lite.
Som vanligt blev det stallet i vanlig ordning och nu ligger man här, tv:n är på till Emmah och jag ska försöka vila 5 minuter innan mat ska lagas, golv ska dammsugas och tvätt ska vikas.

Kram kram så länge:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kärlek finns inte, känslor är inget bestående så man ska bara försöka leva i nuet, och inte leta efter kärlek för livet

2008-12-08 @ 15:25:37
Postat av: Anonym

Klart kärlek finns, man kan ju älska ett barn hela livet, eller sin familj, varför borde man då inte kunna älska en man eller kvinna hela livet?

2008-12-08 @ 15:26:55
Postat av: Anna

Hoppas din dag blir lite bättre snart:) kram

2008-12-08 @ 15:27:45
Postat av: Felicia

Vad roligt att hitta din blogg ! :) den är deffintivt läsvärd. Jag vet att du inte ville att jag skulle skriva det, men du verkar vara en tjej som inte kommer nöja dig med den "vanliga" kärleken. Så du kommer nog hitta den mannen som du kommer älska passionerat hela ditt liv.

2008-12-08 @ 15:37:51
Postat av: Emil

ja den rätte säger man att man ska träffa men stämmer dte tro?

för min del så är kärlek det underbaraste man kan vara med om..

hoppas det gick bra med emmha idag...

2008-12-08 @ 16:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0