Hö, halm och lite till

Intressant inlägg jag fick för inte så länge sedan. Tack till vem de nu var/är.
HÖ                                                                      HALM
                                
Här har ni Hö, och Halm, tänkte det kunde vara kul för er att lära er skillnaden. Hö är ju mer grönaktigt i färgen och är alltså torkat gräs som hästen äter nu över vintrarna.Halm är lite lite grövre också än vad Hö är.
Halmen är mer gulguldig och är alltså en bädd till hästarna som jag stöar med så de har det mjukt och varmt,


Man kan också ha hästarna på spån, som ena hästen i stallet. Till min häst har jag vanligt halm, trivs bättre med det.
Sågspån är det alltså denna hästen stårpå, vissa tycker det är lättare att mocka på det sättet.


Så här ser jag alltså ut i stallet, mindre sexigt kanske, men väldigt bekvämt och varmt. Har nämligen långkalsonger och ett par bekväma kalsonger på mig (istället för trosor) som jag hittade i min låda.
Jag gillar att göra stallet, att röra på mig varje dag, ta i lite, spänna musklerna, och även fast jag ibland skyndar mig så ger det ro i kroppen. Lite meditation för mig kanske. Speciellt när jag är själv där. Gör det bra för hästarna.


Tänk er, full galopp på en häst här, bara du och hästen, på ett fält, ni är ett.


Som ni kan gissa har jag alltså varit i stallet idag.

Kommentarer
Postat av: de du

Hahaha "din HÄST" de e fan inte din häst & kmr aldri bli heller.Kan ju inte ens ta hand om den, plus att du gör hellre annat än att sköta den!

2009-02-19 @ 18:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0