helt underbar morgon

Snön faller ner från en klarblå himmel med tunna moln på och solen skiner, fast inte tillräckligt mycket för att smälta den nerfallna snön, och jag har flera lugna harmoniska timmar framför mig.
Helt FEL!!
Ute är det grått och blött och mörkt och jag har super bråttom och en MASSA som ska hinnas med idag.
Så lika bra jag tar mig i kragen och gör det nu, ska jag börja med mig eller Emmah tro?

Tror på riktigt att människan skulle behöva gå i halv-ide på vintern, tror inte människan är byggd för att jobba heltid vinterhalvåren i ett tempo som detta. Jag menar, tänk på det, vem har uppfunnit tiden, och vem bestämmer att människan måste jobba varje dag precis de här tiderna? svar: människan.
Hur såg det ut när vi var bönder, eller ännu längre tillbaka, när vi var samlare? Vi tog det helt enkelt lugnare på vintrarna, samlat på oss och förberett för vintern under sommar månaderna då vi automatiskt orkar mer.
Ni ser, fast, det jobbiga är att man kan ju inte trampa upp till en arbetsgivare och säga:
- Hej hej, Rebecca var namnet, söker detta jobbet, men på sommaren kommer jag ha med min dotter för på sommaren vill jag ha henne ledig. Sedan vill jag ha alla "vanliga" lov, precis de man har i skolan, och på vintern vill jag bara jobba halvtid, så jag kommer ungefär när det blir ljust ute.

Får helt enkelt bli småbonde kanske.
Nej, iväg och vidare, måste ju tydligen förlja det männskliga påfundet tiden och nu ska jag lämna Emmah om 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0