Härliga fotbad, gör något skönt för dig själv



Att ta en fotbad då och då är aldrig fel. För det första är det skönt, riktigt skönt, och samtidigt kan man passa på att få bort förhårdnader och annat. Finns det något värre än att ha hårda, torra fötter, eller att sova bredvid någon som har det? Jag tycker inte om det, och vet inte många som faktiskt inte bryr sig heller.

Från
tantkalendern fick man tips på härliga fotbad.
Här kommer en liten tipslista:

Trötta fötter: Enbär, enbarr och brännässledekokt i varmt vatten
Tunga fötter: Vinäger, eller gnida fotsulorna med en ituskuren citron
Varma fötter: Kamfer svalkar, men är fötterna mycket kalla blir kamfern värmande
(Kamfer är ett vitt, transparent, vaxartat, kristallint, fast ämne med mycket säregen lukt. Kamfer används ofta i olika typer av eteriska oljor och finns i bland annat tigerbalsam, taget från http://sv.wikipedia.org/wiki/Kamfer)

Kalla fötter: Enbär, senap, svartpeppar
Svullna fötter: Äppelcidervinäger
Fotsvamp: Torkade rödklöver
Hård och sprucken hud: Fil, yoghurt, kefir, öronvax(?!)

Gör något skönt och njutningsfullt för dig själv ikväll innan julafton.
Brukar alltid ha en speciell spadag till mig själv, måndagar då jag fixar fötter, eller färgar ögonbryn, eller lägger ansiktsmask. Eller så gör jag något annat mysigt för mig själv. Vissa månadagar tar det emot, men när man lägger sig sedan på kvällen känns det klart värt det.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hey:)

villken fin blogg du har!

kika gärna in i vår.

kram<33

p.s lämna gärna en liiten kommentar:)

2008-12-19 @ 14:48:48
URL: http://weloveandhate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0