Espresso house

Åkte jag och Thess till, satt där med en chai latte och scones, chailatten var riktigt riktigt god, blev positivt överraskad faktiskt. Satt där och pluggade en del, socialrätt, tills jag kom på att jag verkligen verkligen behövde nytt anteckningsblock, nu på en gång.
Så till Bokia bar det av, och där var det självklart bokpocket rea, eller rea är väl kanske fel ord, men ta 4 och betala för 3, och bokmal som jag är, var jag bara tvungen


Från vänster till höger nu:
Mossvikenfruar, Chansen, av Emma hamberg, Thess sa att den var bra, samt hon som jobbade där inne
Brunstkalendern sv Emma Hamberg, har hört så många nämna den boken så blev tvungen att köpa den
Elva minuter av Paulo Coelho, älskar alla hans böcker så blev tvungen
Häxan från Portobello, Av Paulo C. Som sagt, fruktansvärt bra och tänkvärda böcker.
De andra blåa och rosa böckerna är anteckningsblock med rutor, Joanna har sånt och skriver i och det ser mycket mer samlat ut allting, så ska göra PRECIS som henne:)

Tänkte att jag kunde renskriva alla gamla anteckningar och förnya minnet lite.

När jag blir stor större ska jag ha ett biblioptek i mitt hus, men en massa böcker, och sköna fotöljer som verkligen uppmuntrar till läsning, så lika bra jag börjar samla nu, eller hur:)

Åkte efter jag hämtat Emmah på dagis till Maxi för att handla mat till morgondagen då vi ska fira Mamma och Morgan.
Det blir räkmackor till förrätt, och potatisgratäng med pepparbiff och 2 olika såser. Och till efterrätt blir det glass med hjortronsylt, norrlänningar som vi är ÄLSKAR vi hjortronsylt.
Undrar bara vad man ska göra för grönsaker till? Kanske vitlöksmorötter?

På maxi var där två killer i 25 års åldern som kollade in mig och min rumpa så uppenbart så det var löjligt, jag menar, det finns inget kul i att bli uppkollad som ett sexobjekt så uppenbart, de till och med höll sig kvar längre i butiken för min skull och hamnade i samma kassa. Jag och Thess började till slut skratta åt dem.

Ne nu börjar snart Julkalendern, sedan ska Emmah badas och jag ska försöka hinna med att plugga ikväll, sticka lite och läsa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0