Duktiga kockar vi är

Igår som sagt, lagade vi mat till mamma och morgan för att fira deras bröllopsdag.

Alltid när man ska laga så här fina måltider måste man ju dricka lite vin samtidigt:)


Emmah ville smaka, men ta det lugnt, det var redan slut så tror inte ens det var en droppe hon fick o sig


Gjorde potatisgratäng som redan är inne i ugnen, sedan var det två såser, champinjon stuvning, och pepparstek som ni ser där i stekpannan längst till höger:)



Så här glada blev de, och riktigt gott och lyckat blev det också:)


Till efterrätt blev det glass med hjortronsylt som jag gjorde själv, hjortonen plockade jag inte själv, men sylten gjorde jag.

Riktigt bra och lyckad kväll blev det, fast vinet och champanien kanske gjorde sitt.
Nej men middagen är de verkligen värda, och jag och Thess brukar lyckas med maten.

Nej, nu ska jag sola, berättar mer sedan om dagen idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0