Böckernas värld

Så, kommit hem från julmiddagen nu. Dansk julmiddag blev det, riktigt gott, speciellt som man inte ätit innan idag, och igår levde jag på choklad:)
Man kan leva på choklad en dag när man inte har barn hemma, hehe

Thess läser just nu tredje boken om Twilight, den heter "Ljudet av ditt hjärta" och jag längtar tills vi ka utbyta tankar om den boken,.
Vissa böcker fastnar i en, förändrar en, och finna alltid med en, Twilight böckerna är för mig såna böcker, eller författaren Paulo Choelo (tror han stavas så) Han får en att tänka till, drömma, eller se verkligheten på att helt annat sätt.
Frågan är bara, vad drömmer jag om? Vad vill jag? Innan visste jag, nu har mina drömmar blivit utbytta mot något annat, ska baralyckas formulera drömmarna i ord en dag, för just nu kan jag inte göra det.

     

Jag älskar att läsa, ibland mer än att kolla på film.
Jag tror inte jag skulle kunna vara tillsammans med någon i längden som inte läste, som man inte kunde diskutera saker med, eller som kan förstå mystiken i böckernas värld.
För det är just vad det är mystik, en annan värld som öppnar sig, en flykt från sitt eget liv till något annat, där du bygger upp tillsammans med författaren en drömvärld.
Att kunna skriva som berör är en gåva, tyvärr börjar det bli färre och färre som läser nu för tiden, men förhoppningsvis är böcker något som aldrig kommer bli förlegat.

Kram på er alla så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0