Att kunna säga RRRRR

Jaha, andra advent idag, och nu är det lugnt här i huset. Precis när det skulle ätas frukost kom en masstormning utav kompisar, och det var ju bara att bjuda på frukost till dem med.
Fast det blev ingen äggröra med prinskorvar och bacon, blev rostade mackor med majonäs och kaviar på, inte den vanliga kaviaren utan den med fiskrom i, Icas var det.

Ska snart upp och äta för att sedan eventuellt dra till stallet med Emmah. Har lovat att cykla med henne idag också så får uppfylla mitt löfte senare. Fast om jag ska vara ärlig så är det inte jätta kul att titta ensam på när Emmah cyklar och springa bakefter.

Emmah pratar Halländska, ett faktum jag inte längre kan bortse ifrån. Inget fel på Halländskan, men tycker att hon borde kunna säga RRRRR ordentligt, inte RLLLLL, eller ännu värre, helt undvika RRRR.
Jag som bott här i hela mitt liv har ändå lyckats lära mig säga RR ordentligt, men det beror på mina föräldrar som kommer från Ångermanland och Hälsingland, i Ångermanland är jag ju också född, men blev hitsläppad när man var 2 år. Av en anledning jag fortfarande inte fått ett ordentligt svar på. Jag gillar ju snö på vintrarna, men det existerar ju inte här, snö alltså.

Ne, upp och äta
Skriver mer senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0